آخرین های گرافیک و دانشنامه طراحی - آرشیو 1398/6

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 3980
» بازديد ديروز : 76
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 4055
» بازديد سال : 3979
» بازديد کل : 17955
» اعضا : 0
» مطالب : 158

کاربرد تصویرگری در زندگی روزمره


تاریخ انتشار پست : 1398/6/24 بازدید : 50


« از سالهای آغاز کار تصویرگری و دیدن کارهای تصویرگران خارجی، همیشه استفاده از تصویرگری در زندگی روزمره و کاربرد ان در وسایل مختلف توجه من را به خود جلب می‌کرد.


تا اینکه در یکی از جلسات انجمن تصویرگران ایران با دوست تصویرگرم مهناز صبور و پترنهایی که طراحی و کاربردی کرده بود دیدار کردم.  فعالیت گروه ما حول طراحی پترن ( نقوش تکرار شونده) و کاربرد آن در انواع محصولات شکل گرفت، برگزاری اولین نمایشگاه گروه با عنوان مجموعه گلدار ، باعث شد برای اولین بار پترن های طراحی شده خودم را خارج از دفتر و ملموس ببینم، و لمس کارم بیرون از سطح دو بعدی کاغذ برایم بسیار لذت بخش بود .


چالش ۴۰ روزه ی طراحی پترن که ان هم توسط مهناز صبور عزیز ایجاد شد، فرصتی شد تا ذهن من هر روز درگیر ایجاد نقش شود. تا اینکه زمانی حس کردم چقدر دلم میخواهد تا این پترنها را کاربردی کنم.


در اولین قدم به ساده ترین محصولی که میشد از این پترنها تولید کرد فکر کردم، تولید شال و روسری.قبل از این در کارگاهی که با فیلیپ جیوردانو، تصویرگر ایتالیایی داشتیم دیده بودم که یکی از تصویرگری های خود را روی روسری چاپ کرده بودند و برای من خیلی جالب توجه بود زیرا یکی از مواردی که همیشه توجه من را به خود جلب می کرد نقوش روی شال و روسری افراد بود، و همیشه این سوال را برای من ایجاد میکرد که با وجود این همه تصویرگر خلاق چرا تولید کننده های ما از امکانات و خلاقیتهای آنها استفاده نمیکنند و آن طور که شنیده بودم خیلی از تولید کننده ها نمونه های خارجی را اسکن کرده و باز تولید میکردند.تولید همیشه برای من کاری لذت بخش و در عین حال کمی ناشناخته بودبرای همین از زمانی که تصمیم گرفتم برای چاپ شالها تا زمان تولید زمانی بیشتر از زمان معمول صرف شد، اما بالاخره زمانی که شالها به دستم رسید با تمام وجودم حس کردم چقدر دیدن کارم در فضایی جدید برای من هیجان انگیز است.


رونمایی اولین مجموعه و استقبال زیاد افراد که گروه زیادی از اونها هنرمندان و همکارانم بودند، انگیزه برای ادامه کار را در من تقویت کرد. هم اکنون در حال تهیه مجموعه دوم هستم، و امیدوارم بعد از ان به زودی بتوانم تصویرگریهایم را در محصولات دیگری عرضه کنم»


پروژه دیگری از نگین حسین‌زاده در روزرنگ را اینجا ببینید.

roozrang.com

دسته : ,
برچست ها :

آینده چه شکلی است؟


تاریخ انتشار پست : 1398/6/24 بازدید : 14


طبق یک گزارش جدید در باره آینده فناوری، بزرگراه‌های زیر‌آبی، ورزش‌های هاوِربردی و تعطیلات در فضا، ۵۰ سال دیگر کاملاً عادی خواهند شد.


این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که زندگی در سال ۲۰۶۹ ممکن است کاملا با زندگی این روزهای ما فرق کند.


این گزارش را سامسونگ تهیه کرده است و گروهی از آینده‌پژوهان آن را ساخته‌اند (کسانی که درزمینهٔ آینده پژوهش می‌کنند و بنا بر جریان‌های موجود پیش‌بینی‌هایی در مورد آن می‌کنند).


آنها فکر می‌کنند که روش‌های سفر ما در دنیا به کلی دگرگون خواهد شد و به موهبت وجود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های هوایی چیزی به نام راهبندان کاملاً به تاریخ می‌پیوندد.


برای سفر‌های طولانی‌تر، در این گزارش پیش‌بینی شده است که بزرگراه‌های زیر آبی میان کشور‌ها کشیده می‌شود و با وسایل نقلیهٔ بسیار پر‌سرعت همه می‌توانند در کمتر از یک ساعت به سرعت برق ‌و ‌باد از کشوری به کشور دیگر بروند.


 


تاکسی‌های پرنده

Image captionتاکسی‌های پرنده

راکت‌های قابل‌استفادهٔ مجدد در لایه‌های بالاتر اتمسفر با سرعت خیلی زیاد پرواز می‌‌کنند به نحوی که زمان سفر بین لندن تا نیویورک به کمتر از ۳۰ دقیقه خواهد رسید.


و اگر بخواهید خیال‌تان کمی بیشتر جولان دهد، می‌توانید گردشگری فضایی را تصور کنید که همگانی و محبوب خواهد شد با هتل‌های لوکس فضایی که در مدار مریخ می‌چرخند.


طرح ساختمانی زیر‌زمینی که فضای سبز و امکانات ورزشی و مکان‌هایی برای زندگی دارد

Image captionطرح ساختمانی زیر‌زمینی که فضای سبز و امکانات ورزشی و مکان‌هایی برای زندگی دارد

ساختمان‌ها چه شکلی خواهند شد؟


یکی از آینده‌پژوهان‌ می‌گوید به دلیل کمبود جا، ساختمان‌ها زیر زمین ساخته می‌شوند با سنگ‌هایی که خاصیت جذب گرمای خورشید در تابستان را دارد که شهر را خنک نگه دارد و در زمستان آن را آزاد کند و همانند رادیاتور‌های بزرگی عمل کند که این “زمین‌خراش”ها را گرم کند.


برای تغذیهٔ این شهرهای زیر‌زمینی، گیاهانی که در زیر زمین با نور مصنوعی رشد کنند، در نظر گرفته شده است.


دکتر مورگان گای، آینده‌پژوه در زمینهٔ تغذیه، می‌گوید که حشرات به یکی از منابع اصلی غذایی ما تبدیل خواهند شد. او رستوران‌های فست‌فودی را تصور می‌کند که همبرگر حشرات عرضه می‌کنند و آشپزخانه‌ها به محفظه‌های مخصوص پرورش حشرات و ابزار‌هایی برای برداشت حشرات تولید‌شده مجهز خواهند شد.


این گزارش همچنین می‌گوید که ورزش و فعالیت‌های بدنی هم کاملاً به شکل دیگری درخواهد آمد.


مسابقات ورزش‌هایی مثل کوئیدیچ (ورزشی متشکل از دو تیم هفت نفره است که هرکدام از بازیکنان در هنگام بازی، باید جارویی را بین پاهای خود قرار داده باشند و در هری پاتر هم به وفور هست) به صورت چهار‌بعدی در استادیوم‌های بزرگ ورزشی برگزار می‌شوند در حالی که جمعیت تماشاچی سوار بر هاور‌بورد، بازیکنان را تشویق می‌کنند.


به نظر جالب می‌رسد.


نظرتان در مورد بازی کوئیدیچ سوار بر هاور‌بورد چیست؟

منبع

roozrang.com/

دسته : ,
برچست ها :

لوگوی جدید فولکس واگن


تاریخ انتشار پست : 1398/6/24 بازدید : 9


لوگوی جدید فولکس واگن با شعار عصر جدیدی در تاریخ شرکت و تولید خودروهای برقی، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شد.


گروه خودروسازی فولکس واگن در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹، دوران جدیدی را آغاز کرد؛ عصر فناوری برقی بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان، با تغییر لوگوی برند همراه شده است. مقامات فولکس واگن اعلام کردند که لوگوی شرکت با حرکت به‌سوی تولید خودروهای برقی، عرضه‌ی سومین محصول مهم تاریخ شرکت و فراموش‌کردن مشکلات گذشته در رسوایی آلایندگی، بازطراحی می‌شود.


از سال ۲۰۰۰ و با کمی تغییر در سال ۲۰۱۲، فولکس واگن از لوگوی سه‌بعدی با ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده می‌کند، اما با رونمایی از خودرو برقی ID.3، ظاهر کلی برند تغییر کرد. لوگوی جدید، طرحی بسیار ساده و دو‌بعدی دارد؛ به‌طور کلی، تمام خطوط استفاده‌شده در این طرح، نازک‌تر شده‌اند اما «VW» هنوز هم به‌راحتی مشاهده می‌شود. لوگوی جدید در محصولات مختلف می‌تواند با رنگ‌های متنوع باشد و پس‌زمینه‌ی طرح، هم‎رنگ بدنه‌ی خودرو خواهد بود. مثلا در مدل‌های GTI، رنگ لوگو قرمز خواهد بود.




هدف اصلی در طراحی لوگوی جدید، اشاره به عصر تازه‌ی خودروهای برقی، جوان‌تر شدن، دیجیتال و مدرن بودن است. طرح کلی تاحدودی مشابه لوگوی دهه‌ی ۱۹۶۰ فولکس واگن است اما برای اولین‌بار، W به دایره‌ی لوگو چسبیده نیست. فرایند طراحی این لوگو طی دو ماه با مشارکت ۱۹ تیم داخلی و ۱۷ شرکت خارجی شکل گرفته است و قدم بزرگ بعدی، جایگزینی طرح جدید با نمونه‌ی فعلی خواهد بود. مدیران ارشد خودروساز مطرح آلمان اشاره کرده‌اند که تعویض لوگوی جدید با طرح فعلی، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی در جهان خواهد بود.


لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


این ادعا چندان دور از واقعیت نیست؛ فولکس واگن در ۱۵۴ کشور جهان نمایندگی، شعبه، فروشگاه و خدمات پس از فروش دارد. به‌طور کلی فولکس واگن باید در سراسر جهان، حدود ۷۰ هزار لوگو را در نزدیک به ۱۰ هزار مراکز فروش و خدمات تعویض کند. باتوجه به ابعاد گسترده‌ی این پروژه، مدیران ارشد فولکس واگن انتظار دارند که جایگزینی لوگوی جدید در تمام کشورها تا اواسط سال ۲۰۲۰ انجام شود. در ادامه، نگاهی کوتاه به لوگوی برند فولکس واگن در سال‌های گذشته تا امروز خواهیم داشت.


اولین لوگو؛ سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۳۹

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


اولین لوگوی تاریخ فولکس واگن، همان‌طور که کاملاً مشخص است، نمادی از تولد شرکت به‌عنوان تولیدکننده‌ی خودروی مردمی در آلمان نازی با دستور آدولف هیلتر است. حروف V و W مشابه لوگوی مدرن، داخل یک دایره قرار گرفته‌اند؛ اما طرح سواستیکا یا گردونه‌ی خورشید (Swastika) پیرامون «VW» نقش بسته است. طراح اولین لوگوی فولکس واگن، فرانس زاوِر رایمشپیس بود که پیشرانه‌ی بیتل هم از طرح‌های خلاقانه او محسوب می‌شود.


دومین لوگو؛ سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


پس از دو سال، لوگوی فولکس واگن در جریان جنگ جهانی دوم تغییر کرد. در لوگوی سال ۱۹۳۹، طرح کلی «VW» و چرخ‌دنده‌ی دور آن حفظ، اما گردونه‌ی خورشید حذف شد. لوگوی دوم تاحدودی مشابه طرح‌های مدرن برند است؛ البته این طرح تقریبا فقط روی خودروهای بازمانده از نظامی جنگ جهانی دوم دیده می‌شود، چرا که فعالیت فولکس واگن محدود به تولید ماشین‎‌آلات جنگی شده بود.


سومین لوگو؛ سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۰

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


سومین لوگوی فولکس واگن پس از جنگ جهانی دوم تا دهه‌ی ۱۹۶۰ روی خودروهای این شرکت وجود داشت؛ این لوگو با مدل‌هایی مثل بیتل و ون‌های T1 ماندگار و ۱۵ سال استفاده شد. در این طرح، چرخ‌دنده کاملاً حذف شد و با تأکید بر سادگی، تنها حروف V و W بزرگ‌تر شدند.


چهارمین لوگو؛ سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۷

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


تنها لوگوی تاریخ فولکس واگن که طرح مربعی داشت، در دهه‌ی ۱۹۶۰ استفاده شد. دلیل اصلی تغییر لوگو در آن زمان، گسترش فعالیت فولکس واگن به بازارهای جدید و بیشتر در جهانی، به‌خصوص آمریکای شمالی بود.


پنجمین لوگو؛ ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۸

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰، طرح مربعی از لوگوی فولکس واگن پاک شد؛ لوگوی جدید، تاحدودی مشابه طرح پس از جنگ جهانی دوم بود، اما رنگ سیاه و سفید به آبی تغییر پیدا کرد. رنگ آبی تا لوگوی سال ۲۰۱۲ هم استفاده شد.


ششمین لوگو؛ ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


فولکس واگن در دهه‌ی ۱۹۷۰، محصولات جذابی مثل K70، گلف و پاسات را به خط تولید اضافه کرد و برای صادر کردن خودروهایش به کشورهای جدید آماده شد. لوگوی جدید هنوز هم ساده و دو‌بعدی بود، اما رنگ‌بندی تغییر کرد؛ رنگ پس‌زمینه آبی و رنگ حروف VW سفید و یک مرز دایره‌ای به اطراف طرح اضافه شد.


هفتمین لوگو؛ سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰، سه تغییر در لوگوی فولکس واگن ایجاد شد. رنگ‌بندی آبی روشن و خطوط نازک‌تر از تغییرات مهم بودند و دراصل در این دوره، لوگوی کاملاً جدید طراحی نشد.


هشتمین لوگو؛ سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


با آغاز دهه‌ی ۲۰۰۰، فولکس واگن از لوگوی سه‌بعدی با طرح دایره‌ای استفاده کرد. رنگ آبی در لوگوی ۲۰۰۰ تیره‌تر شد؛ البته از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ نسخه‌ی دوم از این لوگو در محصولات فولکس واگن استفاده می‌شد که تغییر بزرگی نداشت.


نهمین لوگو؛ سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


آخرین لوگو پیش از آغاز عصر خودروهای برقی فولکس واگن، طرحی است که تا امروز استفاده شده است. در لوگوی ۲۰۱۲ سه‌بعدی بودن طرح واضح‌تر بود، البته ابعاد کلی کوچک‌تر شد.


دهمین لوگو؛ آینده‌ی فولکس واگن

لوگو فولکس واگن / Volkswagen Logo


دهمین لوگو، مشابه طرح‌های گذشته است اما ساده‌تر و پخته‌تر به‌نظر می‌رسد.


منبع:https://www.roozrang.com/

دسته : ,
برچست ها :

طراحی کاراکتر تبلیغاتی قهوه QG / باران صدیقیان


تاریخ انتشار پست : 1398/6/24 بازدید : 23


« علایق من در حوزه هنر و ادبیات وسیع است و این باعث می شود در خلق هنری خود بتوانم نگرش متنوعی داشته باشم.


سال‌های فعالیت هنری‌ام باعث شده تا دیدی تصویری نسبت به امور و متون داشته باشم و در حال حاضر بیشترین فعالیتم در حوزه تصویر سازی کتاب و تصویر سازی تبلیغاتی است و از آن لذت می برم.


آخرین پروژه تصویرسازی تبلیغاتی من طراحی کاراکتر تبلیغاتی و شخصیت پردازی قهوه برند کیوجی (QG) است.


برای این قهوه ۴ کاراکتر در قالب ۹ فریم که نشان دهنده ۴ رده قهوه هست، طراحی شده است. طراحی کاراکترها بر اساس تم اسطوره‌ای حماسی است؛ به همین دلیل تم غالب سیاه سفید را برای طراحی کاراکترها انتخاب کردم و از تکنیک مداد استفاده کردم.


با توجه به نیازهای طراحی تبلیغاتی، برای هر کاراکتر یک رنگ غالب در نظر گرفته شده که درصورت لزوم به صورت تاچ تک رنگ در طراحی‌ها استفاده شده است؛ به عنوان مثال رنگ طلایی نماد کاراکتر کینگ هست که در مواقع لزوم از آن استفاده شده است.»

https://www.roozrang.com/

دسته : ,
برچست ها :
تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد